Samen lukt ’t, dat is waarin wij geloven bij SchuldHulpMaatje. Wij gaan respectvol, eerlijk en positief met elkaar om. We vinden het namelijk belangrijk dat je je bij ons veilig voelt.

Ben je niet tevreden over hoe iemand van SchuldHulpMaatje met je omgaat? Dit is wat je kunt doen.

Stap 1 – In gesprek gaan

Bespreek het zo snel mogelijk met de persoon in kwestie en/of met de coördinator van de SchuldHulpMaatje.

Stap 2 – Contact opnemen met de lokale klachtenfunctionaris

Heeft een gesprek niets opgelost of bespreek je het liever niet met deze persoon of personen? Dan kun je een formele klacht indienen bij vertrouwenspersoon@schuldhulpmaatje-krimpen.nl

Dien je klacht schriftelijk in en vermeld:

  • je naam, adres en telefoonnummer;
  • de dagtekening;
  • tegen wie de klacht is gericht;
  • een omschrijving van het gedrag waar je een klacht over indient en wanneer dat plaatsvond.

Stap 3 – Klachtencommissie

Kom je er samen niet uit? Je kunt je klacht dan doorsturen naar de klachtencommissie: klachtencommissie@schuldhulpmaatje.nl.

De klachtencommissie bestaat uit 5 leden die benoemd zijn door het landelijk bestuur van de Vereniging SchuldHulpMaatje Nederland.

Bij grensoverschrijdend gedrag

Gaat je klacht over grensoverschrijdend gedrag, zoals machtsmisbruik, financiële uitbuiting, discriminatie, racisme of seksuele intimidatie? De SchuldHulpMaatje-locatie geeft je klacht dan door aan de lokale onafhankelijke externe vertrouwenspersoon (artikel 2 van de klachtenregeling).

e-mail: vertrouwenspersoon@schuldhulpmaatje-krimpen.nl

Klachtenregeling van SchuldHulpMaatje

Klachten worden afgehandeld volgens de klachtenregeling van SchuldHulpMaatje voor hulpvragers. Als organisatie beschikken we daarnaast over een klachtenregeling voor (vrijwillige) medewerkers, die binnenkort wordt vernieuwd.